Veelgestelde vragen

U vindt hier informatie over de geboortekaartjes. Staat de informatie die u zoekt er
niet bij? Dan kunt u voor vragen, opmerkingen of bijzondere wensen altijd telefonisch of per mail contact opnemen.

1-Vragen over bestellen en leveren

• Hoe lang van te voren moeten wij bestellen?

Bestellen graag minimaal 6 weken voor de uitgerekende datum i.v.m. het produceren van de vilten kaartjes. Met uitzondering van de D en F collectie.

Collectie D heeft geen levertijd. Bij deze collectie geldt OP=OP. Wel raden wij u aan op tijd te bestellen i.v.m. de beperkte voorraad. De voorraden worden niet meer aangevuld.

Collectie F heeft geen levertijd. De sticker applicaties liggen op voorraad en kunnen direct geleverd worden.

Indien u verder bent dan 6 weken voor de uitgerekende datum dan kunt u vragen naar de mogelijkheden. Vaak is dit geen probleem. De meeste kaartjes zijn namelijk op voorraad.

• Hoe kunnen wij geboortekaartjes bestellen?

U kunt bestellen door online het bestelformulier in te vullen.
Geboortekaartjes bestellen >

• We zijn de 6 weken al gepasseerd of bevallen. Kunnen we nog bestellen?

Vraag naar de mogelijkheden. Vaak is dit geen probleem. De meeste kaartjes zijn namelijk ook op voorraad. Collectie F hebben we altijd op voorraad.

• We zijn nog niet uit de tekst kunnen we dan al wel bestellen?

Geen probleem. U kunt gewoon bestellen. U kunt de tekst later via de e-mail apart aanleveren o.v.v. uw klantnummer.

• Hoe kunnen wij een modelkaartje aanvragen?

Door online het modelaanvraagformulier in te vullen. Omdat wij de kaarten met de hand vervaardigen, berekenen wij voor het maken en verzenden van het model € 2,95. U kunt maximaal 3 modellen aanvragen (€ 2,95 per model). U ontvangt een bevestiging met het rekeningnummer waarop u het bedrag kunt storten. Zodra wij dit bedrag binnen hebben, zenden wij u het model zo spoedig mogelijk toe. Het model is voorzien van standaard tekst en er kunnen geen persoonlijke gegevens in verwerkt worden.

Modelkaartje aanvragen >

• Wat is de minimale afname?

Minimale afname van de kaarten is 25 stuks.

• Ik heb te weinig besteld. Kan ik bijbestellen?

Het kan gebeuren dat u te weinig kaarten heeft besteld. Er is een mogelijkheid om kaarten bij te bestellen, afhankelijk van het door u gekozen type kaart. U kunt contact opnemen voor de mogelijkheden.

• Wat is de levertijd van de kaartjes na de geboorte?

De kaartjes worden verstuurd met DHL pakketpost. In de regel hanteren zij 48-uurs bezorging. In de meeste gevallen wordt er op werkdagen gewoon de volgende werkdag geleverd. Mocht u toch zeker willen zijn dat het de volgende werkdag voor 11 uur wordt geleverd dan kunt u kiezen voor Express DHL post. Dit geldt alleen op werkdagen en niet in het weekend.

Geboortegegevens doorgeven op (bij normale 48-uurs DHL levering)
Maandag t/m donderdag voor 10 uur:
Levering binnen 1 tot 2 werkdagen.
Vrijdag voor 10 uur: Levering zaterdag (dit is geen officiële werkdag dus bezorging kan ook op maandag plaatsvinden.
Vrijdag na 10 uur: Kaartjes wordt maandag gedrukt en binnen 1 tot 2 werkdagen bezorgd.
Weekend en feestdagen: Er wordt niet gedrukt. Wel is het raadzaam om de geboorte van uw kindje op deze dagen te melden, zodat de bestanden al wel drukklaar gemaakt kunnen worden. Op deze manier wordt ook de levertermijn bij geboortes in het weekend en op feestdagen zo kort mogelijk gehouden.
Verzending rond de feestdagen: Het kan zijn dat de verzending wat langer duurt rond deze dagen. Pluk Geboortekaartjes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor latere levering.

De kaartjes worden verzonden als pakket. Zorgt u er wel voor dat er iemand aanwezig is om het pakket in ontvangst te nemen en te tekenen. Als er bij de eerste afleverpoging niemand thuis is, wordt het de volgende werkdag nog een keer geprobeerd. Als u dan ook niet thuis bent, vindt u in uw brievenbus informatie over wat u moet doen.

• Kunnen wij de enveloppen en hoesjes/applicaties vooraf ontvangen?

Om het u gemakkelijk te maken, wordt het pakket met de vilten hoesjes of geborduurde applicaties, benodigdheden en enveloppen standaard vooruit gestuurd. De productietijd van de vilten hoesjes (collectie A, B, C) is tussen de 2 en 4 weken. Dus in deze weken kunt u ergens het pakket verwachten. U kunt dan rustig vooraf een gedeelte vast in elkaar zetten en de enveloppen schrijven. Na de geboorte hoeft u alleen nog de papieren inlay met tekst erin te schuiven.

Mocht u niet weten of u een jongen of meisje krijgt, dan blijft het pakket met vilten kaartjes of applicaties, enveloppen en benodigdheden staan tot na de geboorte. Na de geboorte ontvangt u dan twee pakketten van ons: één van Pluk Geboortekaartjes en één van de drukkerij.

• Ons kindje is geboren. En nu?

U kunt de laatste ontbrekende gegevens (zoals naam, geboortedatum, tijd, gewicht en lengte) op maandag t/m vrijdag voor 10.00 uur doorgeven per sms of WhatsApp (06 – 43 13 54 70) én graag per mail (Beveiligd).

In het weekend en op feestdagen wordt er niet gedrukt. Wel kunt u de geboorte van uw kindje op deze dagen melden, zodat de bestanden al drukklaar gemaakt kunnen worden. Op deze manier wordt ook de levertijd bij geboortes in het weekend en op feestdagen zo kort mogelijk gehouden.

LET OP: Na de geboorte krijgt u geen digitale proef meer ter controle. Dus zorg ervoor dat de laatste proef goed is en dat u de juiste gegevens doorgeeft.

• We willen zelf een kaartje samenstellen. Kunnen we hiervan een model aanvragen?

Dat kan. U kunt een zelf samengesteld model aanvragen door een mail te sturen met uw naam, adresgegevens en wensen naar Beveiligd. Let wel, hiervoor geldt een andere prijs dan een standaard modelaanvraag. Dit kunt u terug vinden onder het kopje prijzen.

• Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelling kan geannuleerd worden. Voor het annuleren van een bestelling worden kosten in rekening gebracht. Indien u al een digitale proef heeft ontvangen dan wordt er 25,- euro in rekening gebracht. Als u gekozen heeft zelf een kaartje samen te stellen en de vilten kaartjes zijn al gemaakt dan worden ontwerp- en productiekosten in rekening gebracht. Dit is afhankelijk van het aantal.

• We weten nog niet of we een jongen of meisje krijgen? Wat nu?

Dan kunt u voor beiden een kaartje kiezen uit de standaard collectie die op de website wordt getoond. U betaalt uiteraard maar voor 1 variant. Het is niet mogelijk om een kaartje zelf samen te stellen. Tenzij u een geboortekaartje samenstelt welke zowel voor een jongen als meisje gebruikt kan worden.

2-Vragen over vormgeving, tekst, kleur en lettertype

• Wat is een tekstwissel?

Een tekstwissel kunt u gebruiken als u het geboortekaartje met twee verschillende teksten wilt laten bedrukken. Bijvoorbeeld een deel van de kaarten met een aankondiging van de kraamborrel of een deel van de kaarten in een andere taal. De kosten hiervan vindt u terug onder het kopje prijzen.

• Kunnen de kleuren en het lettertype worden aangepast?

Dat kan. U kunt de kleuren en lettertype van uw aangeleverde tekst naar wens aanpassen. U kunt dit aangeven bij uw bestelling in het tekstvlak of via de mail. Pluk Geboortekaartjes heeft een selectie gemaakt van mooie lettertypen waar u uit kunt kiezen. U kunt uw keuze aangeven tijdens het bestelproces.

• We hebben gekozen voor een fotokaartje. Waar moet de foto aan voldoen?

De foto moet minimaal 10×15 cm zijn met een resolutie van 300 dpi. Zorg ervoor dat er genoeg ruimte om de foto zit. Dus zoom niet te veel in. We hebben namelijk wat achtergrond nodig om een goede uitsnede te maken. U kunt kiezen voor zwart/wit of een kleurenfoto. U hoeft een kleurenfoto niet zelf om te zetten in zwart/wit. Dit doen wij voor u.

• Ontvangen wij een digitale proef van ons kaartje?

Jazeker. Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, ontvangt u van ons een digitale proef van de kaart met de opgemaakte tekst per mail. Deze proef is bij de prijs inbegrepen en wordt altijd toegestuurd. Wij verzoeken u de proef grondig te controleren. Mochten er nog correcties zijn, dan veranderen wij dit kosteloos en ontvangt u van ons een nieuwe proef.

LET OP: U ontvangt na de geboorte geen proef meer ter controle. Zorg dus dat de proef die klaar staat correct en akkoord is en zorg ervoor dat u de juiste gegevens doorgeeft.

3-Overige vragen

• Hoeveel postzegels moeten we op het kaartje plakken?

De kaartjes kunnen gefrankeerd worden met een postzegel van € 0,50 / nr 1 (tot 20 gram). Met uitzondering van fotokaart nr C15 en de XL collectie. Als uzelf een kraamkaartje toevoegt, is het raadzaam om de envelop met inhoud even te laten wegen.

• Hoeveel werk is het in elkaar zetten van de kaartjes?

De kaarten bestaan uit verschillende losse onderdelen die uzelf in elkaar moet zetten. Het in elkaar zetten is eenvoudig:

Collectie A: kaartje aan vilten achterkant vastmaken door het lintje te strikken.
Collectie B: kraaltje aan lintje bevestigen en papieren inlay in hoesje schuiven.
Collectie C, D en E: harde kartonnetjes in de ruggetjes van het hoesje schuiven, papieren inlay onder het lintje schuiven.
Collectie F: geborduurde applicatie op de voorkant van het gedrukte kaartje plakken. Applicatie is een sticker.

Wij sturen het pakket met benodigdheden voor de bevallingsdatum vooruit zodat u zelf alvast de enveloppen kunt schrijven en de kaartjes gedeeltelijk in elkaar kunt zetten.

• Ons kaartje zit er niet tussen. Kunnen we zelf een kaartje samenstellen?

Dat kan. U kunt uw kaartje qua kleuren vilt en stof zelf samenstellen. Als u uw wensen laat weten dan kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Indien u iets wilt wijzigen aan de standaard kaartjes, bijvoorbeeld een ander binnenstofje of ander kleur lintje dan valt dit ook onder de extra kosten. De kosten hiervan vindt u terug onder het kopje prijzen. De geborduurde applicaties uit de collectie F zijn niet aanpasbaar. Wel het gedrukte kaartje.

Veelgestelde vragen

Voor vragen

U kunt ons bereiken via mail of telefoon:
Beveiligd (alle dagen
T 06 – 43 13 54 70 (alleen op di, do, vrij)

Levertijd

Omdat de kaarten van stof zijn en met
de hand worden gemaakt, is er een levertijd. Meer informatie>

Volg ons